Du har din webbutik och nu ska dina kunder hitta dig – annonsera!

 

 

Annonsering på sociala medier har effekt men kan göras bättre om du har bra solid SEO. Varje företag bör utnyttja de många annonseringsalternativ som är tillgängliga.

 

 

Vi kommer att diskutera dessa alternativ med dig för att hitta de bästa kanalerna för att annonsera din webbutik. De vanligaste kanalerna för annonsering är välkända: Google AdWords (visnings- och söknätverk), Facebook, Instagram, Linkedin och YouTube.

 

 

Andra kanaler som Snapchat och Pinterest kan funka, särskilt om ditt varumärke är mycket visuellt. Från att enbart annonsera din butiks existens – att marknadsföra specialerbjudanden, uppmuntra registreringar till ditt nyhetsbrev eller för att rikta kunder till en specialiserad målsida och att främja en annan aspekt av affärer typ en kampanj.

 

 

Vi kan ge råd om de bästa formaten för digitala annonser, vilka platser och demografi som annonserna ska riktas mot. Naturligtvis sätter vi upp dem så att alla uppgifter som lagras från att köra dessa annonser, kan studeras för att hitta vilka annonstyper som passar bäst.

 

 

Vi kan arbeta med dig för att skapa innehållet i dessa annonser, vare sig det är bild, text, video eller en kombination av varje. När du riktar in publiken som du vill nå, kan vi se till att pengarna du spenderar inte slösas bort på osannolika kunder. Vi vill att du bara ska nå de som är relevanta kunder och inte slösa budgeten på klick som mindre sannolikt kommer att resultera i en affär. Dessa annonser kan övervakas över tid för att mäta dess framgång och göra justeringar när det behövs.

Vi kan hjälpa dig med annonsering.

Annonsering och Sociala Medier